onsdag 16 november 2011

Fijitime


Idag var det planerat att jag skulle besöka en studie- och yrkesvägledare i Suva. Det var en person på School of Education som ansvarade för detta. Denne blev tydligen sjuk och har inte hört av sig till Tima; Fijitime. Hon försöker, så gott hon kan, arrangera ett besök för mig i morgon istället. Kanske blir det utbildningsdepartementet (då gäller det att ha Bulaskjortan på) eller blir det något annat, eller blir det ingenting; Fijitime. Jag är dock inte hjälplös utan ser till att sysselsätta mig. Jag ska skriva några rader för universitetets interna tidning och jobbar hela tiden med deras vägledarkurs på magisternivå som trots vad dekanen än säger känns lite som min kurs. Eftermiddagen idag spenderade Gunilla och jag på Fiji Museum och i city. Det mest intressanta på museet var kanoterna. Stora träkanoter (vad annars) med utriggare. Det fanns även andra flytetyg gjorda av bamboo. Imponerade skapelser. Jag fick en flashback till när jag var tolv år och gick sjöjdkurs på fritidsgården i Växjö och gjorde bland annat en skalenlig kopia av Kontikiflotten som för övrigt tidigare i bloggen nämnde Bengt Danielsson var en av resenärerna med då det skulle bevisas att det var möjligt att i förhistorisk tid ta sig från Sydamerika till Pacificområdet. Det var en norrman som fick all äran; Thor Heyerdahl.
Har lite tankar om fortsättningen. Känns inte juste att göra ett jobb som jag tror att ingen här kommer att kunna genomföra trots att det så väldigt väl behövs. Hur ska jag gå vidare med det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar