onsdag 2 november 2011

Att göra skillnad


Lunch med International officemedarbetarna Michael och Ella. Micael är amerikan och har jobbat med internationalisering på sitt hemuniversitet och genom sina erfarenheter av detta dragit slutsatsen att för att göra skillnad, när det gäller människors möjligheter, är det mer effektivt att själv vistas och verka i ett utvecklingsland. Intressant och stort tänkande och agerande som jag blir ödmjuk inför.

Möte med dekanen för Fakulteten för lag och lärande – en kraftfull och mycket engagerad melanesik kvinna, utbildad i Bristol. Då jag är den första Mundusstipendiaten på USP vill hon, i samband med att jag överlämnade en gåva (en glasskål från Orrefors) att vi fotograferades för senare publicering i universitetets interna nyhetsmagasin. Vi samtalar om vad mitt bidrag till universitetet består av (vi har kommit fram till att jag ska hjälpa till att utveckla deras vägledarutbilding) och hon önskade att jag borde ha en gästföreläsning i universitetets största föreläsningssal öppen för alla. Jag tycker att det är en bra idé; fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar