måndag 1 oktober 2012

Något är fel


Idag är det ingen som bäddat min säng eller diskat min disk eller bytt ut min smutsiga handduk. Att hon som är satt att ansvara för boendet på Campus inte har alla hästarna hemma har jag ju förstått sedan länge. Att det är samma sak med städerskan har också varit känt. Men, det har brukat fungera ändå. Oftast. De gör så gott de kan, har vi sagt och accepterat att de har det inte så lätt. Vi får väl rätta oss efter omständigheterna.
I helgen bodde det en rökare i ett av rummen. Hela huset blev som en rökkammare. Idag vädrar städerskan ut röklukten i korridoren. Precis som om det inte skulle gå att öppna ett fönster. Nu är måttet rågat. Standard och service svarar inte alls upp mot priset. Det är en monopolistisk prissättning; jag betalar för mycket, eller som de engelsktalande skulle uttrycket det: “to much money for value”! Får se om det hjäper att ta upp det med ansvarig. Tvivlar på det. Får ta upp det med IO.
Köpt stora mogna papaya och mango idag. Köpte också några New Zealändska äpplen; en stor exportprodukt som kommer att öka i omfattning. De satsar på det, såg jag på morgonnyheterna.
Handtvätt i Y3. Idag är det lite torrare och solen har varit framme nästan hela dan. Inget regn!
Nytt pers i poolen: 700 meter och det känns som att jag har mer att ge. Det är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar