onsdag 1 augusti 2012

Den vandrande vålnaden


Vi bor i en regnskog med prunkande vegetation där vi också finner fruktträd som bär bananer, papaya, brödfrukt, apelsiner, lime och sådana som vi inte kan namnet på. Glömde kokosnötter. Många fågelarter och Flying Foxes. Det är aldrig tyst här; naturens ljud är ständigt närvarande. Funderar på om det är här författarna till Tarzan och Fantomen fått sin miljö…Jag är ju lite av en Fantomenfan. Morristown är nog Suva. Bandarerna och Guran kommer jag nog att möta. Olika stammar finns ju och det har varit kannibalism tidigare i landet…Jag håller ögonen öppna för att möta Kit Walker som en vanlig man.

Mitt kontrakt är klart nu och det löser sig även med min invandringsstatus, vilken varit lite osäker fram till nu. Detta innebär att jag fullt ut kan jobba med undervisningen. Har fått en datoridentitet och kan nu komma in på det lokala trådlösa nätet på min arbetsplats. Men inte i MQ5; här får jag förlita mig på trådlöst internet från Vodafone.
Köpte ett SIM-kort för lokalsamtal, men de två mobilerna jag har med mig är helt värdelösa här: den ena är låst till Telia och den andra har ett för gammalt batteri som är oladdbart. Det är bara att gilla läget och försöka hitta en annan lösning…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar